Onze dienstverlening

De dienstverlening van gastouderbureau “Oppascentrale de Langstraat”
 
  • Informatievoorziening aan ouder en gastouder via nieuwsbrief
  • Persoonlijk intake gesprek bij vraag- en gastouder
  • Koppelings gesprek op opvanglocatie voor start opvang
  • Minimaal 1 x per jaar een evaluatie gesprek met ouder en gastouder
  • Minimaal 1 x per jaar een risico inventarisatie op opvanglocatie
  • Deskundigheidsbevordering van de gastouder door o.a. themabijeenkomsten, kinder EHBO en begeleiding bij het diploma traject.
  • Regelmatig telefonisch contact met u en uw gastouder
  • Pedagogische ondersteuning
  • Administratieve ondersteuning maandstaten
  • Ondersteuning bij het aanvragen van de kinderopvangtoeslag
  • Ondersteuning bij het aanvragen van een verklaring omtrent gedrag
  • Aanmelden Gemeente-GGD-Landelijk Register Kinderopvang en Peuterspeelzalen
  • Een jaaropgave voor vraag en gastouders per kind
  • Een persoonlijke digitale omgeving met o.a. de urenregistratie
  • Kassier functie (doorbetaling oppasvergoeding)
  • Telefonisch en via e-mail bereikbaar voor vragen en pedagogische ondersteuning
  • Inval regelen bij ziekte en vakantie van uw vaste gastouder / oppas aan huis
  • Doorsturen KOT belastingdienst
  • Vrijblijvende kosten kinderopvang berekening maken voor vraagouders
  • Wij hebben een klachten procedure
  • Aangesloten bij een klachten commissie
  • Oudercommissie met verzwaard adviesrecht
  • Wij werken met een pedagogisch beleidsplan
  • Wij werken met een Meldcode Huiselijk Geweld en Kindermishandeling
 
Het gastouderbureau heeft onderstaande verzekeringen afgesloten
 
  • Secondaire WA verzekering voor de gastouders
  • Ongevallen verzekering voor gastouders en gastkindjes
 
Algemene voorwaarden
Indien de informatie brochure niet toereikend is verwijzen wij naar de algemene voorwaarden.
 
Share our website